Tuesday 13 May 2014

Kanele / Canelé

Ima već par godina kako sam kupila kalup za kanele, jer me strašno privukao njihov izgled. Onda sam počela da proučavam recepte i naišla na brdo razočaravajućih komentara u smislu teške i komplikovane izrade. Kao za makaronse, kažu da retko kome uspevaju, da za njih treba te ovo, te ono..E onda je moj dragi bio u Parizu i između ostalog oduševio se baš kanelama. Danima je pričao o njima, njihovoj karamelizovanoj spoljašnosti, a mekanoj unutrašnjosti sa blagom aromom ruma i vanile. I prelomila sam, odštampala prvi recept na koji sam naišla i... I mnogo buke ni oko čega, mislim oko pripreme. Ali same kanele su stvarno nešto posebno. Ništa slično nisam probala do sada. Jedina mana im je što ih treba pojesti istog dana, jer sutradan omekšaju, pa više nemaju onako krckavu spoljašnost...

Kanele
Please scroll down for English

Potrebno:

  • 1/2 litre mleka
  • 25gr maslaca
  • vanila (što kvalitetnija, a najbolje mahuna)
  • 2 žumanca
  • 1 jaje
  • 250gr šećera
  • 125gr brašna
  • 60ml ruma
  • malo istopljenog maslaca za podmazivanje kalupa
Priprema:
Staviti na vatru mleko, maslac i vanilu. Kad proključa skloniti sa vatre i skroz ohladiti.*
Umutiti žumanca, jaje i šećer, pa dodati brašno. Na kraju dodati hladno mleko i rum. Sve dobro umutiti, pokriti i staviti u frižider na 24 časa.
Sutradan zagrejati rernu na 250C ili najjače koliko vam podnosi kalup. Kalupe podmazati maslacem i sipati masu skoro do vrha.* Peći kanele 15', smanjiti vatru na 180C i peći još 40-45' za male i 60' za velike kanele. Vruće ih izvaditi iz kalupa. Od ove mase se dobija baš punoooo malih kanela.

* Najbitnije oko pripreme je da mleko bude skroz hladno. Kažu da je to ključ dobrih kanela.
* Pošto je masa retka i ključaće u početku, preporučujem da kalup stavite u veći pleh da vam ne bi curilo po rerni.

Canelé 

Ingredients:
  • 1/2 l milk
  • 25gr butter
  • vanilla (the highest quality the better)
  • 2 egg yolks
  • 1 egg
  • 250gr sugar
  • 125gr flour
  • 60ml rum
  • a little melted butter for greasing
Directions:
Bring the milk, sugar and vanilla to a boil. Remove from the heat and let cool completely.*
Whisk the egg yolks, an egg and sugar. Add the flour and finally add the cold milk and rum. Whisk all together, cover and put in a fridge for 24 hours.
Next day, heat the oven to 250C or the highest temperature your pan can take. Grease the pan with some butter and pour the batter almost to the top.* Bake for 15', lower the temperature to 180C and bake for 40-45' for smaller or 60' for the bigger one. While still hot take them out of the molds. Serve them the same day.

* The most important thing is to cool the milk completely. 
* Since the batter is liquid and it will boil in the beginning I recommend putting the molds on a bigger pan to avoid splashing n the oven. 



7 comments:

  1. Joj, baš su ti divne! Ja ih odavno mjerkam i svako malo krenem da kupim kalup, pa onda opet nešto odustanem jer sam pod tim utiskom da su "čista komplikacija". Eto, a kad se čovjek malo udubi, shvati da nije baš tako. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izgleda da svi imamo neku zadršku kad su kanele u pitanju. Eto, možda ja i 'povučem nogu' pa ih i vi ostali probate. Kad kupuješ kalup, gledaj da bude sa većim, mislim da se one lepše, jer ima više one kremaste sredine.

      Delete
  2. Videh kalup ovde u prodavnici ali nikako da se odlučim da ih napravim a kalupa i ovako imam previše. Kad vidim tvoje, baš bih ih rado probala.

    ReplyDelete
  3. Jako dobro i zanimljivo izgledaju, nisam ih još niti pravila niti jela, ali sada su me baš privukle !

    ReplyDelete
  4. I ja ih dugo želim probati, ali nemam kalupe. Baš me zanima kakvog su ukusa...

    ReplyDelete
  5. Nisam probala, ali zanimljivo!

    ReplyDelete