Wednesday 18 April 2012

Focaccia punjena sirevima i rukolom / Focaccia Stuffed With Cheese And Arugula

Da mi je pre nekoliko godina neko rekao da ću danas obožavati plavi sir,ne bih mu verovala.Jako sam probirljiva po pitanju hrane i jesti nešto sto je buđavo, za mene prevazilazi sve granice zdravog razuma.Nije mi bitno što ceo svet to jede.Ja sam mislila da to nikad neću ni probati.Međutim...Međutim,s godinama sam postala avanturista po pitanju hrane.Sada bih volela sve da probam.A u plavi sir sam se zaljubila na prvi zalogaj .Sada ga uvak imam u frižideru.

Focaccia punjena sirevima i rukolom
Please scroll down for English

Potrebno za testo:
  • 300-350gr brašna
  • 20gr svežeg kvasca
  • 1 kašičica šećera
  • 3 kašike maslinovog ulja
  • 1 kašičica soli
  • 150ml tople vode
za fil:
  • 200gr mocarele
  • 50gr plavog sira
  • šaka rukole
i još
  • par kašika maslinovog ulja
  • krupna so
Priprema:
Pomešati malo tople vode,kvasac i šećer i ostaviti da zapeni.
U činiji pomešati brašno,ulje,so,kvasac i sa ostatkom vode zamesiti tvrđe testo.Ostaviti ga da naraste.
Zagrejati rernu na 200C.Obložiti veliki pleh papirom za pečenje.
Premesiti testo i podeliti ga na dva dela.Razvuci jedan deo na pobrašnjenoj površini i prebaciti ga na pleh.Po njemu rasporediti kriške mocarele,mrvljeni sir i listove rukole.Razvući drugi deo testa,prebaciti preko fila i pritisnuti ivice da se spoje.Vrhovima prstiju napraviti udubljenja u kori i premazati testo uljem.Posuti so i peći oko 40' da testo porumeni.


Focaccia Stufed With Cheese And Arugula

Ingredients for the dough:
  • 300-350gr flour
  • 20gr fresh yeast
  • 1 tsp sugar
  • 3 tbsp olive oil
  • 1 tsp salt
  • 150ml warm water
for the filling:
  • 200gr mozzarella
  • 50gr blue cheese
  • a handful of arugula
and
  • a few tablespoons of olive oil
  • coarse salt
Directions:
In a small bowl,mix some water,yeast and sugar and let stand until foamy.
In a kneading bowl,mix flour,oil,salt,yeast and with rest of the water knead not so soft dough.Cover and let it rise until doubled in size.
Preheat the oven to 200C.Line a big baking pan with parchment paper.
Divide the dough into two parts.On a floured surface,roll the first part and transfer it to the pan.Arrange the mozzarella slices,crumbled blue cheese and arugula leaves.Roll out the second part and cover the filling.Pinch the edges to seal.With your fingertips make holes all over the dough.Brush with oil and sprinkle with some salt.Bake for 40' until slightly golden brown.

18 comments:

  1. Odlican recept i fantasticna prezentacija. Volim plavi sir i mislim da je super u ovoj kombinaciji.

    ReplyDelete
  2. Ovo sam pravila i provereno znam da je fantastično! Prelepe fotografije :)

    ReplyDelete
  3. Ovo je sigurno jako fino, obožavam sve vrste tijesta i sira! :)

    ReplyDelete
  4. Focaccia je odlicna u svim mogucim kombinacijama, prosle nedelje je smo je pravili cak dva puta, svidja mi se i tvoja punjena verzija, a fotke su fantasticne!:))

    ReplyDelete
  5. Uf, kako mami! Miriše mi dovde :)

    ReplyDelete
  6. Uh, ja buđave sireve ne mogu da jedem nikako :P
    Jako mi se dopada focaccia i ako budem pravila, praviću komplet s mocarelom :)

    ReplyDelete
  7. Fina i aromatična kombinacija.

    ReplyDelete
  8. Fotografije su ti prelijepe, a ova focaccia izgleda tako dobro :)

    ReplyDelete
  9. Mediteran na ekranu :-)
    Vrlo lepa kombinacija, božanstvene fotografije.

    ReplyDelete
  10. Irenče, ovo je super! Obožavam!

    ReplyDelete
  11. i ja s vremenom postajem kulinarski avanturist :D ali plavi sir oduvijek obožavam a bome i focacciu ;) krasne fotke!

    ReplyDelete
  12. Mene je dugo kopkao plavi sir, ali se kod nas prvi put pojavio kad sam bila trudna, pa sam morala sačekati da se porodim i za svaki slučaj da prestanem da dojim. Kad sam ga napokon probala, svidio mi se ali ga ne kupujem, ne znam da li mala djeca mogu da ga jedu, a oni moraju da probaju sve što mama jede.
    Fokača je meni super, samo ne znam šta je, pogača, samostalno jelo ili šta drugo. Zavisi šta stavim na nju, nekad je jedem sa šunkom, a nekad onako solo, mada mi kroz glavu prolazi da jedem sam hljeb.

    ReplyDelete
  13. Ja sam tek nedavno prvi put probala plavi sir i dopao mi se. Do sada me sprecavala cena, pa smo ga jednom kupili na akciji... :) Volim ga u pecivima i stvarno da smek raznim jelima...

    ReplyDelete
  14. Diivno, i recept i fotke. Baš mi se doapda. Ja i dalje ne volim sireve sa belom buđi.

    ReplyDelete
  15. I ja sam mislila da plavi sir nikada neću probati,a sad dosta jela spremam s njim,ova tvoja focaccia,mi se baš dopada.

    ReplyDelete
  16. obožavma foccaciu, i ovu s nadjevom od sira volim .vrlo često je radim!!

    ReplyDelete
  17. Odličen recept. Obožujem rukolo in takšno foccacio, kot je ta.

    ReplyDelete